Tuinkringloop op zaterdag 25 mei bij Virginie Boormans

Locatie: Oostrandpark 9

Aanvang: 10.00 uur

Zaterdag 25 mei gaan we weer een Tuinkringloop houden.

Natuurlijk voor het ruilen van stekken, zaailingen, gesplitste planten, bollen en zaden. Maar ook tuinboeken en overtollig gereedschap kunnen worden ingebracht.  Er is volop gelegenheid om leuke groene ervaringen met elkaar uit te wisselen. Natuurlijk staat de koffie of thee ook weer klaar.

Vanaf 9.45 uur gaan we spullen uitstallen. Planten graag duidelijk voorzien van naam, hoogte, standplaats, kleur e.d.

En je eigen naam op krat of doos, voor het geval dat iemand een vraag heeft.

We mogen net als de voorgaande keer gebruik maken van de overdekte carport van de prachtige tuin van Virginie Boormans aan het Oostrandpark 9 in Lelystad.

We hebben een aantal keren maatregelen moeten nemen omdat we klachten ontvingen over het graaien tijdens de Tuinkringloop. Bij inbreng van planten kreeg men een bon voor twee gratis plantjes, of stekjes e.d. En daarna 50 cent per plant te vragen.

Deze impopulaire maatregel is door een aantal leden niet goed ontvangen. Maar wanneer je klachten ontvangt moet je soms minder populaire beslissingen nemen. Geld vragen voor de plantjes vonden overigens ook niet alle bestuursleden fijn om te doen. Na evaluatie hebben we besloten om de Tuinkringloop net als vroeger alleen voor leden open te stellen en zien we er met elkaar op toe dat iedereen aan bod komt om wat leuks mee naar huis te kunnen nemen. Dus de maatregel is opgeheven en het is weer gratis. Ook zonder inbreng van het een en ander ben je van harte welkom.

Wanneer iets geen nieuwe eigenaar heeft gevonden verzoeken we je om datgene weer mee naar huis te nemen.