Rondleiding Project Harmonisch Eetbaar Groen donderdag 15 juni

Wat is Project Harmonisch Eetbaar Groen. Zo’n klein half jaar geleden ontstond er een wens om meer eetbaar groen in de leefomgeving te hebben. Zodat mensen in de wijk samen kunnen kweken en uiteindelijk samen kunnen eten wat er op eigen grond verbouwd is. Hiervoor wilden wij stukken openbaar groen omtoveren in eetbaar groen.

Na overleg met de gemeente Lelystad en de dorpsbewoners ontstond er al snel een groep enthousiaste mensen die het project met raad en daad ondersteunen. Van de gemeente zijn er voorlopig 2 stukken openbaar groen afgestaan en hebben wij hiervoor fruitbomen en fruitstruiken gekregen, plus palen om een pergola te maken met druiven en kiwi’s eraan.

Op een stuk eigen grond is een gezamenlijke moestuin gestart, met diverse vaste groentes, zoals rabarber en artisjokken. Hiervoor was en is nog steeds geld nodig natuurlijk. We hebben al veel donaties mogen ontvangen, waaronder van woningbouwvereniging Harmonisch Wonen. Ook van bewoners zelf kwamen al veel donaties binnen, en de hele buurt draagt het project een warm hart toe.

In mei is de eerste gezamenlijke maaltijd buiten onder de platanen midden in de wijk, met hopelijk de 1e opbrengst van de moestuin.

Voor Groei en Bloei leden hebben wij een rondleiding gepland op donderdag 15 juni om 19 uur. Verzamelen voor het Vegetarisch Restaurant aan de Donaustraat in Lelystad.