ingezonden door Dhr. P. Wielinga

Plant je mee van 1 tot 31 oktober

Herfst als ideale plantseizoen

Nieuwe planten in de tuin zetten? Dat zien de meeste tuinders als een voorjaarsklusje. Maar eigenlijk is het najaar het perfecte moment voor de aanplant. De herfst is over het algemeen minder droog dan het voorjaar. Maar de grond is nog lekker warm.

Wanneer het voorjaar aanbreekt kan de groei van deze planten direct beginnen omdat ze alvast hebben kunnen wortelen. Zo genieten jij en de beestjes al snel van een bloeiende tuin. Een bloeiende lente, plant je in de herfst!

Sommige tuinverenigingen besteden extra aandacht aan de herfst als plantseizoen, door bloembollen in het zonnetje te zetten of door inheemse vaste planten in te zaaien.

• De campagne Plant je mee loopt van 1 oktober t/m 31 november
  • Op de website van Plant je mee vind je 31 najaarstips die je kan toepassen en delen: plantmee.nl
  • De Bijenstichting houdt op 12 en 21 september gratis webinars over het inzaaien van inheemse planten