Dinsdagavond 14 november lezing: Omdenken in het groen; planten voor extreme plaatsen door Gerard van Buiten

Gerard van Buiten is Hortulanus in de Botanische Tuinen van de Universiteit Utrecht. Van jongs af aan in de weer met planten, hij heeft veel praktische kennis en heeft een nuchtere kijk op het tuinieren. Een rasverteller! Mis het niet!

Voor meer informatie over de Botanische Tuinen kijk op www.uu.nl/botanischetuinen

In de tuin willen we vaak graag die planten laten groeien die we mooi vinden en liefst ook nog in fraaie combinaties. Dat lukt soms heel aardig, maar vaak ook niet. De veranderingen in het weer met lange droge en hete periodes of juist extreem zware buien maken het er ook niet makkelijker op. Het kan ook zijn dat op een specifiek plekje in de tuin gewoon niks fatsoenlijk wil groeien.

Gek eigenlijk, want als we een beetje rondkijken op de aardbol, zien we dat op de meest extreme plaatsen wel planten voorkomen. Als we dat nu eens omdraaien en kijken of er planten zijn die perfect passen bij dat onmogelijke plekje in de tuin? Of nog een stap verder: kunnen we planten gebruiken om problemen op te lossen? We kijken naar allerlei planten die zich hebben aangepast aan allerlei soorten barre omstandigheden.  Een heel andere kijk op planten!

Datum: 14 november

Locatie: BinnenInn, Neringpassage 54 (tegenover CenA)

Tijd: 19.45 uur is de zaal open, start om 20.00 uur

Entree: € 1,- voor leden; niet-leden betalen € 5,-.

Let op: voor de koffie of thee zijn we genoodzaakt een euro te vragen!! Neem dit ajb gepast mee.

Aanmelden is niet nodig en neem gerust iemand mee.