Lezing over huid crème en meerdere natuurlijke producten door Marna Raven op woensdagmiddag 28 augustus

De Calendula Officinalis oftewel Goudsbloem is een bijzondere plant met geneeskrachtige eigenschappen, is ontstekingsremmend en geweldig om te gebruiken bij een droge, schilferige huid, rode plekjes en eczeem, om er maar een paar te noemen.

Op 28 augustus a.s. geef ik een lezing over het maken van de Calendula zalf, de veelzijdigheid van deze prachtige plant en welke toepassingen er allemaal mogelijk zijn.

Verder vertel ik over het proces van zaad tot zalf, de verschillende manieren van drogen, de diverse bewaarmethoden en over de draagoliën die er gebruikt kunnen worden.

Geur is heel persoonlijk, je houdt van een bloemen geur, een fruitgeur of een kruidige geur. Ik laat je ruiken welke etherische oliën een aanvulling zijn op de geur van de zalf.

Bloemengeuren zijn bijvoorbeeld lavendel, ylang ylang, geranium, magnolia enz. Zelf vind ik voor de zomermaanden fruitgeuren heerlijk zoals sinaasappel, mandarijn of gember.

Hou je van een kruidige geur, dan is er salie, bergamot, oregano, ceder atlas, keuze genoeg!

Ook vertel ik over de diverse draagoliën, heel belangrijk, omdat dit de basis is bij het maken van zalven, crèmes en parfums.

Je krijgt van mij ook een recept hoe je zelf de Calendula zalf maakt en een proefpotje die je mee mag nemen om het thuis uit te proberen.

Alle producten die ik gebruik zijn van hoogwaardig biologische teelt en er worden geen stoffen van chemische aard toegevoegd.

Mijn naam is Marna Raven en ik werk onder de naam Honestly; tot ziens op de 28ste!

Lijkt deze lezing je interessant, kom dan naar de Dukdalf, maar let op: je moet je wel opgeven vóór 20 augustus.

Adres: de Dukdalf, Punter 35-27, Lelystad

Tijd: 14.00 – 16.00 uur

Kosten: € 1,- voor leden en niet-leden betalen € 5,- inclusief koffie of thee.

Aanmelding creme's gewonnen uit Calendula's