koffieochtend van 2 april

Wat een leuke locatie om koffie te drinken bij Marja in het Tuinhuis op de Groene Velden. Zaterdagochtend zaten we met zo’n tien leden aan de grote tafel in de workshopruimte op de Groene Velden. De sfeer zat er meteen al in. Het is een gezellige ruimte waar je je gelijk op je gemak voelt.

Een van de aanwezigen deze ochtend vertelde nog maar een jaar lid te zijn en zij vroeg terecht; wat is eigenlijk de bedoeling van deze ochtend? Eén van de leden zei hierop: kletsen en koffiedrinken! En inderdaad, dat is de bedoeling; thee drinken mag trouwens ook. We merkten dat onze leden het prettig vinden om tijdens de lezingen even bij te praten en tips uit te wisselen.  De pauze is daarvoor veel te kort. Daarom hebben we een koffieochtend in het leven geroepen. Maar dan wel in een mooie groene omgeving.

De gesprekken zijn heel divers. Ze gingen over een boek van Ton Lemaire over de waarde van wandelen in tuinen en parken, wat te doen met zevenblad en hoe onderhoud je je tuin zodat tuinieren ook leuk blijft. Hou je je tuin in toom en verwijder je elk onkruidje of laat je het enigszins verwilderen. Maar het ging ook over uitgaan in Lelystad en het opruimen van zwerfafval.

Hierna kon iedereen planten of woonaccessoires kopen met korting. Kortom, het was een erg gezellige ochtend.