Het Plantenfestival van Appeltern Adventure Gardens

We willen met eigen vervoer naar het Plantenfestival van Appeltern Adventure Gardens. We gaan op zaterdag 8 juni.

Er is van alles te doen en te zien; ga ook gezellig mee!

Er wordt inrichtings- en onderhoudsadvies gegeven, drie professionele arrangeurs maken op zaterdag Land Art en er worden diverse rondleidingen gegeven door Wilde Weelde leden.  Op de Planten Promenade zijn tientallen kwekers te gast om hun mooiste plantencollecties te laten zien en te koop aan te bieden. En er zijn bloemschikdemonstraties en doorlopend inloopworkshops bloemschikken door Groei & Bloei.

Opgeven en betalen voor 28 mei als je wil samenrijden. Degene die zich al hadden opgegeven voor de bus, graag opnieuw aanmelden als je gezamenlijk wil rijden. Geef aan of je de chauffeur wil zijn met je eigen auto, of wil meerijden. We zijn op zoek naar chauffeurs, dus wil je rijden; dan graag!

-Leden van Groei & Bloei mogen op vertoon van hun ledenpas en een actieticket naar binnen voor slechts € 8,50 (max. 2 personen per ledenpas). (Normale prijs is € 18,95 per persoon).

-Minstens één van twee bezoekers moet aantoonbaar lid zijn van Groei & Bloei.

Let op: meld je aan via ons en betaal op tijd, dan regelen wij je ticket!!! Vergeet niet je Groei & Bloei pas mee te nemen.

Kosten voor het meerijden zijn: € 9,50 per persoon, betaal dit rechtstreeks aan je chauffeur.

Vertrek om 8.30 uur, we rijden samen vanaf het Zuiderwagenplein.  De terugreis is in overleg.

Locatie: Walstraat 2a, 6629 AD Appeltern

Het thema van het Plantenfestijn is ‘ kleurrijk ‘. Alle leden en lezers worden opgeroepen om bij te dragen aan de feestvreugde en een plantaardig hoedje of andere hoofddecoratie ( diadeem of strik of vlecht of…) te dragen. Een mooi plantaardig sieraad is ook leuk.

Je hoeft er geen bloemschikker voor te zijn. Een strooien hoedje dat je nog ergens hebt liggen met een toef gemaakt van grassen en blaadjes is al enorm leuk. Als het maar plantaardig is, en liefst ook lekker duurzaam en lokaal. Ook gaan we plantaardige slingers maken van minimaal 3 meter tot maximaal 9 meter lang. Die worden opgehangen op ooghoogte naast het Slingerpad. De bedoeling is dat we aan de slinger kunnen zien, welke afdeling de slinger gemaakt heeft. Denk aan iets waar onze stad om bekend is, of een paar leuke foto’s van onze activiteiten of… verzin maar wat. De slinger zelf is plantaardig; bijvoorbeeld van klimopblaadjes of stukjes bamboe e.d. Dus neem klimop mee!

Op vrijdag 7 juni, een dag voordat we naar Appeltern gaan hebben we bloemschikken inde Dukdalf van 13.00 uur tot 15.00 uur. Deze bloemschikmiddag gaan we aan de gang met het maken van hoedjes en slingers. Dus kun je wel wat hulp gebruiken? Laat je inspireren door mede- bloemschikkers en ontvang aanwijzingen van Corien de Jong.

Neem je eigen gereedschap mee als je dat hebt, wij zorgen voor groen!

Je hoeft je niet op te geven, iedereen is welkom in de Dukdalf in de Punter 35-27 in Lelystad. Dus leef je uit, vraag anderen om mee te doen en we maken er vrijdag en zaterdag een Tuinfeest van met Groei & Bloei en Appeltern.

Aanmeldformulier Planten fesitval in Appeltern