wandeling in natuurpark op 26 juni

Zaterdagochtend om kwart voor tien waren we met 14 man/vrouw aanwezig in het natuurpark. Wat was het plezierig om zonder mondkapje te kunnen bewegen; het kapje was namelijk net die dag afgeschaft. Wel moesten we nog afstand van elkaar houden, maar iedereen is dat inmiddels zo gewend dat dat wel lukte.

Er werd geopperd om de kunstroute te volgen, deze duurde een uur.  Het thema van de kunstroute is dit jaar: Signalen. Kunstenaarsvereniging Flevoland opent de route op 4 juli, maar er was nu al van alles te zien. Zien en voelen we signalen dat er iets staat te gebeuren op het gebied van klimaat, techniek, wetenschap, medisch of sociaal vlak?

We zagen rode handen op hoogte met de titel “wijs” in het water, handschoenen die wijzen en een signaal afgeven. We liepen langs kunstwerken van hout en touw en open kijkkastjes die aan de bomen hingen. In of aan die kastjes had een kunstenaar zijn gedachten uitgedrukt over de tijd van nu en of hij bang is voor de toekomst, elk kastje was anders. Leuk om te zien. Hierbij kunnen wij als natuurliefhebber bedenken hoe wij omgaan met de natuur, de dieren en met duurzaamheid. Dit begint al in onze eigen tuin.

Onderweg hebben we przewalskipaarden gezien, maar door de dichte begroeiing waren er verder geen dieren te bewonderen. Maar dat mocht de pret niet drukken, want er is wat bijgepraat onder de aanwezigen!

Na de wandeling hadden we onder het genot van een zonnetje, een kopje koffie of thee met enorm grote, heerlijke muffin, een mooi uitzicht over het water. Iedereen heeft genoten, van relatief nieuwe leden, niet-leden tot oud-gedienden!

We kijken nu al uit naar de volgende activiteit van Groei en Bloei!