Voor en door onze leden

Heb jij iets leuks te melden op Groei en Bloei gebied b.v. een nieuwe tuin aangelegd of misschien weet jij wel heel veel van of over een bepaalde plant of bloem. Laat het ons weten via info(at)lelystad.groei.nl en wij plaatsen het op deze pagina. Foto's erbij zijn natuurlijk altijd leuk.

Deze items zijn al ingeleverd door onze leden.

Een nieuwe tuin door  Marika Schnitker.

Plant van het seizoen de "Skimmia" door Joke Meijer.

Plant van het seizoen de "Rodondendron"door Joke Meijer.

Verslag en foto's van Arboteum Plantendag in Kalmthout door Petra Becker

Egels door Monique Pol

OPROEP

Hoe een (snoei-)mes aan twee kanten kan snijden.

De wijngaard El Placer op de Groene Velden is op zoek naar vrijwilligers die medio januari 2024 voor een beperkte tijd willen helpen met de snoei van de druiven.

Een uitgelezen kans voor de leden van Groei & Bloei om te leren hoe je je eigen druiven kunt snoeien én hoe je een bijdrage kunt leveren aan de een bestaande wijngaard.

Het gaat om een zgn. “zachte “ snoei, d.w.z. je leert ( en snoeit) in de praktijk hoe je de druivenranken hun natuurlijke loop kunt laten houden, terwijl je snoeit  met het oog op een optimale druivenproductie.

Theorie, koffie, thee en een gezellige activiteit, het is allemaal aanwezig.

Neem voor meer vragen en aanmelding contact op met Johan Rippen van El Placer via info(at)wijngaardelplacer.nl

Het Groei en Bloei 10 punten plan