Lezing op dinsdagavond 17 september over de Sanseveria (of Sansevieria): door Virginie Boormans.

Op 17 september a.s. zal Virginie Boormans jullie graag over deze prachtige kamerplant uitleg geven.

Zij heeft in 2019 een eigen site opgericht, genaamd : “Sanseveria liefhebbers”, die inmiddels meer dan 1600 leden telt.

Sinds 1 jaar heeft zij het beschermheerschap aan een collega overgedragen, maar haar bijdrage en kennis, worden nog steeds hoog op prijs gesteld.

Graag wil zij dan op deze avond jullie alles over deze plant vertellen, zoals: verzorging, grondmengsel en aankoop ( binnen en buitenland), ziektes, verpotten en vermeerderen.

De Sanseveria, vaker verguisd en als lelijk betiteld, is in wezen een schitterende plant, waar wel 400 soorten van zijn.

Men noemt ze dan ook onterecht : “vrouwentongen, duivelstongen “enz. enz.

Zelf is Virginie in het bezit van meerdere aparte soorten en zij wil dan ook de Sanseveria eens uit het verdomhoekje halen.

Een kamerplant, zo mooi, zo decoratief, zo gemakkelijk in verzorging mag in geen enkel huis ontbreken, een plant om lief te hebben en die het waard is om onze huiskamers te sieren.

Laat je verrassen: Virginie weet zeker, dat je enthousiast naar huis zult gaan en de liefde voor deze interessante kamerplant geboren is.

Het  bestuur van Groei & Bloei en in het bijzonder Virginie, zien  jullie graag op die avond.

Kosten: leden Groei & Bloei  € 1,- niet-leden € 5,-

Locatie: Binneninn, Neringpassage 54 te Lelystad