Lelybloem is de naam van onze bloemschikclub in Lelystad van Groei & Bloei.

Een keer in de 4 tot 6 weken komen we bij elkaar om op een ontspannen manier met elkaar te bloemschikken.

We hebben een nieuwe locatie gevonden en wel in De Dukdalf, Punter 35-27, Lelystad. We zijn hier al een aantal keer geweest en in dit buurthuis hebben we een mooie lichte ruimte tot onze beschikking. Lelybloem is toegankelijk voor leden en niet-leden. Voor leden is dit gratis en aan niet-leden vragen we een kleine vrijwillige bijdrage.

Ook neem je je eigen materialen ( zoals bloemen en blad) mee en je ondergrond waarop je gaat schikken. En je gereedschap zoals een mesje, snoeischaar of draadtang. Aan het eind van de middag bepalen we samen wat we de volgende keer gaan maken. Dit is vrijblijvend, wil je liever iets anders maken dan kan dat ook.

Wil je hulp? Onze nieuwe bloemschikcoördinator, Corien de Jong helpt je graag en ook Reny Jonker is aanwezig, zij was onze vorige bloemschikcoördinator en doet het inmiddels wat rustiger aan, wel is zij altijd bereid om mee te helpen wanneer dat gewenst is.

Waarom is bloemschikken zo leuk?

Op deze manier kun je iets persoonlijks maken voor jezelf of voor een ander. Bloemen kleuren het leven en fleuren je op. We worden er blij van als we het ontvangen omdat iemand aan je denkt. Als cadeau aan jezelf word je er gelukkig van en het fleurt je humeur en interieur op. Bloemen beïnvloeden ons welzijn op een enorme positieve manier.

Wil je meedoen? Meld je aan via de site: www. lelystad.groei.nl. Of telefonisch bij Corien de Jong, tel: 06-42710074

De datums waarop we gaan bloemschikken zijn:

15 maart, 12 april, 10 mei, 7 juni, 5 juli , 6 september, 11 oktober en 15 november.

Augustus slaan we over i.v.m. de vakantie en in december organiseren we een aparte kerstworkshop.

De datums zijn op vrijdagmiddag van 13.00 uur tot 15.00 uur.

De eerstvolgende opdracht is: Versier een etagère. Dit kan met van alles zijn, oase met bloemen of leuke voorjaarsbolletjes tussen mos. Wat je maar leuk vindt. Het gaat om de gezelligheid met elkaar.